Σάββατο, 7 Φεβρουαρίου 2009

ΤΟ ΑΚΑΤΑΔΙΩΚΤΟ ΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΩΝ

----- Original Message -----
From: "Dimitris Sioutis (MBA)" <dimitris@tangara.gr>
To: "Paschos Mandravelis" <pmandravelis@kathimerini.gr>
Sent: Friday, January 30, 2009 4:42 PM
Subject: Fw: Το ακαταδίωκτο των υπουργών
> K. Mανδραβελη
> Γεια σας, πως ειστε> > Βρισκω αρκετα ενδιαφερον το παρακατω αρθρο σας της 30/01/09 και πιστευω οτι> πρεπει να ξεκινησει ενας ευρυς διαλογος ωστε να αλλαξει η σημερινη νοσηρη> κατασταση. Γνωριζω απο πρωτο χερι οτι σημερα ειναι αδυνατο να διωχθει ενας> υπουργος διοτι απλα υπαρχει συναδελφικη αλληλεγγυη απο ολα τα κομματα. Μια> επισκεψη στο blog μου adikiellada.blogspot.com θα σας δωσει πολλα> παραδειγματα βουλευτων και επιδοξων βουλευτων ολων των κομματων, που ενω> εχυναν κροκοδειλια δακρυα για την αρνηση του Aρειου Παγου να στειλει την> δικογραφια Παυλιδη στη Βουλη, αρνουνταν ταυτοχρονα να βαλουν την υπογραφη> τους να διωχθει ο σημερινος υπουργος Οικονομιας κ. Παπαθανασιου. Το θεμα> φυσικα ακομη εκκρεμει και θα παραγραφει τον ιουνιο η νωριτερα αν γινουν> εκλογες. Αλλα και η εφημεριδα σας αγνοησε τις συνεχεις εκκλησεις μου για> δημοσιοποιηση του θεματος, δηλαδη της τεραστιας απατης της πωλησης του> επιπαγου (νερου) σαν ψαρι!> > Επιτρεψτε μου ομως μερικες παρατηρησεις> > 1.. Γιατι να μη μπορουν οι πολιτες να κανουν μηνυσεις στους υπουργους εστω> και εαν προκειται για διορισμο στο δημοσιο? Γιατι να υπαρχουν διακρισεις για> τους υπουργους? Μπορει να βρεθουν αλλες λυσεις που δεν παραβιαζουν ομως το> συνταγματικο δικαιωμα του πολιτη να προσφυγει στη δικαιοσυνη αλλα και δεν> κωλυουν ουτε αποθαρρυνουν το επαγγελμα του υπουργου η την πολιτικη> διαδικασια. Το αρθρο 20 παρ 2 του συνταγματος δεν θετει καμια προυποθεση για> να ζητησει καποιος την προστασια των δικαστηριων οταν ο ιδιος νομιζει οτι> προσβαλλονται τα δικαιωματα του η τα συμφεροντα του. Επισης το αρθρο 4 παρ 1> αναφερει οτι οι Ελληνες ειναι ισοι ενωπιον του νομου. Αλλα στην πραξη αυτο> το αρθρο καταστρατηγειται διοτι προφανως οι υπουργοι ειναι περισσοτερο ισοι> απο μας!! Δηλαδη το αρθρο 86 Σ ειναι ευθεως αντισυνταγματικο αλλα πιστευω> οτι επισης προσβαλλει και τα θεμελιωδη ανθρωπινα δικαιωματα!> 2.. Αλλα εμεις δεν χρειαζεται να εφευρουμε τον τροχο! Πρεπει να μαθουμε> τις συμβαινει σε αλλες προηγμενες δημοκρατικες κοινωνιες και να διαλεξουμε> την καλυτερη λυση που μας ταιριαζει. Αυτο δεν ειναι ευκολο αλλα σιγουρα δεν> ειναι αδυνατο. Και σιγουρα η σημερινη ατιμωρησια και ασυδοσια πρεπει να> σταματησει, αλλιως ολοι εμεις ειμαστε κοροιδα! Και εγω αρνουμαι να ειμαι> κοροιδο!> 3.. Η πολιτικη διαδικασια θα πρεπει να προστατευθει απο τυχον αυθαιρεσιες> κακοβουλων πολιτων η πουλημενων πολιτων για πολιτικους η αλλους λογους με> αλλους τροπους χωρις ομως να αποκλειεται το δικαιωμα των πολιτων να μηνυσουν> η να ασκησουν αγωγες κατα των υπουργων. θα μπορουσε π.χ. το κρατος να> αναλαβει ολες τις δικαστικες δαπανες κατα υπουργων για μεγαλο διαστημα. η το> δικαιωμα μηνυσης η αγωγης να ενεργοποιειται οταν ενας υπουργος δεν ειναι> υπουργος η δεν ειναι βουλευτης κλπ. αλλα κανεις δεν θα πρεπει να αποφυγει> για παντα, και αν χρειαστει, την κριση των δικαστηριων. Αυτο συναγεται> ευθεως απο το αρθρο 4 παρ 1.> 4.. Επισης αν εχουμε η οχι ανεξαρτητη δικαιοσυνη δεν πρεπει να μας> αποθαρρυνει να επιδιωξουμε οι υπουργοι μας να ειναι σχετικα ευκολο να> αντιμετωπισουν τους ιδιους δικαστες με μας και για οποιοδηποτε θεμα. Δηλαδη> δεν επιτρεπεται κανενα προνομιο για τους υπουργους μας αναφορικα με την> τυχον υποχρεωση τους να αντιμετωπισουν την δικαιοσυνη. Να εφαρμοστει ο νομος> οπως ισχυει για ολους εμας. Κανενα προνομιο! Επισης το μακρυ χερι της> κυβερνησης δεν ειναι παντα αποτελεσματικο οπως ξεκαθαρα αποδειχτηκε απο την> προσωρινη παραιτηση των εισαγγελεων του Αρειου Παγου.> 5.. Το θεμα ειναι απλο. Ανεξαρτητη δικαιοσυνη ισως ποτε δεν προκειται να> υπαρξει. Αλλα ανεξαρτητοι και εντιμοι δικαστες σιγουρα υπαρχουν και θα> υπαρχουν. Και την δικαιοσυνη την απονεμουν οι δικαστες και οχι οι> προισταμενοι των. Ας τους δωσουμε συνεπως την ευκαιρια να δικασουν τους> υπουργους η και τον πρωθυπουργο δηλαδη τους παντες, αν επιβαλλεται, με> κριτηρια τα γεγονοτα, τα αποδεικτικα στοιχεια, και το νομο και τιποτε αλλο.> 6.. Δηλαδη ας δωσουμε την ευκαιρια στους δικαστες μας να αποδειξουν οτι> εχουν μπαλακια και οτι ο οποιοσδηποτε κατηγορουμενος ενωπιον τους, εστω και> πρωθυπουργος, πρεπει να εχει την ιδια και απαραλλαχτη αντιμετωπιση οπως οι> αλλοι ισως χιλιαδες κατηγορουμενοι που δικαστηκαν απο τους ιδιους!! Ειμαι> σιγουρος οτι θα μας κανουν πολυ περηφανους!!> > Σας ευχαριστω για την προσοχη σας. Την ανωτερω απαντηση μου θα την βαλω στο> ιστολογιο μου μαζι με οποια τυχον απαντηση σας.> > ----- Original Message ----- > From: "Dimitris Sioutis (MBA)" <dimitris@tangara.gr>> To: "Paschos Mandravelis" <pmandravelis@kathimerini.gr>> Sent: Friday, January 30, 2009 4:12 PM> Subject: Re: Το ακαταδίωκτο των υπουργών> > > > Sorry> > I promise I will change> > I will resubmit right away> > BRgds> > ----- Original Message ----- > > From: "Paschos Mandravelis" <pmandravelis@kathimerini.gr>> > To: "Dimitris Sioutis ((MBA))" <dimitris@tangara.gr>> > Sent: Friday, January 30, 2009 1:51 PM> > Subject: Re: Το ακαταδίωκτο των υπουργών> >> >> > > Αγαπητέ κ. Σιούτη,> > >> > > Γιατί συνεχίζετε να γράφετε με κεφαλαία; Κάνει πολύ δύσκολη την> > > ανάγνωση μεγάλων κειμένων...> > >> > > Φιλικά> > > Πάσχος Μανδραβέλης> > >> > >> > > On 30 Ιαν 2009, at 12:34 ΜΜ, Dimitris Sioutis ((MBA)) wrote:> > >> > > > K. ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗ> > > >> > > > ΓΕΙΑ ΣΑΣ, ΠΩΣ ΕΙΣΤΕ> > > >> > > > ΒΡΙΣΚΩ ΑΡΚΕΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΡΘΡΟ ΣΑΣ ΤΗΣ 30/01/09 ΚΑΙ> > > > ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΕΝΑΣ ΕΥΡΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ> > > > Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΝΟΣΗΡΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ. ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΠΟ ΠΡΩΤΟ ΧΕΡΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ> > > > ΑΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΔΙΩΧΘΕΙ ΕΝΑΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΟΤΙ ΑΠΛΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΚΗ> > > >> > > > Dimitris Sioutis (MBA)> > > > 19, Olympias str,> > > > 16561 Glyfada> > > > Athens, Greece> > > > Tel/Fax: + 30 210 96 37 203> > > > MOBILE: + 30 694 55 47 109> > > > Email: Dimitris@Tangara.gr> > > > www.tangara.gr> > > > www.adikiellada.blogspot.com> > > >> > > >> > > > Το ακαταδίωκτο των υπουργών> > > > Tου Πασχου Μανδραβελη> > > >> > > > Yπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τον νόμο περί ευθύνης υπουργών ή «νόμο> > > > περί ατιμωρησίας των υπουργών», όπως εύστοχα βαφτίστηκε. Τα αγκάθια> > > > είναι γνωστά. Πρώτον: η διαδικασία ακόμη και της εξέτασης τυχόν> > > > αδικημάτων περνά μέσα από τη Βουλή, με αποτέλεσμα η πλειοψηφία να> > > > μην επιτρέπει ποτέ την διερεύνηση. Ποιος ξεχνά το σκάνδαλο του> > > > Βατοπεδίου, όπου για πρώτη φορά στην ιστορία το κόμμα της> > > > πλειοψηφίας αποχώρησε από τη Βουλή; Ή ποιος θυμάται τις καταγγελίες> > > > εφοπλιστή για χρηματισμό υπουργού σχετικά με τις άγονες γραμμές,> > > > υπόθεση που ξεχάστηκε κάπου στην ανάκριση; Δεύτερον και πιο> > > > εξοργιστικό: οι υποθέσεις παραγράφονται σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.> > > >> > > > Τα προβλήματα είναι εμφανή, αλλά οι λύσεις είναι δύσκολες. Το πιο> > > > απλό θα ήταν η κατάργηση κάθε προστασίας των πολιτικών και η> > > > εκδίκαση των υποθέσεών τους από την κοινή δικαιοσύνη. Οι απλές> > > > λύσεις όμως δεν είναι πάντα οι ορθές. Ενας υπουργός έκθετος στη> > > > δικομανία των πολιτών θα έπρεπε να έχει δίπλα του μια στρατιά> > > > δικηγόρων για να αντικρούει ακόμη και γελοίες μηνύσεις. Ας μην> > > > ξεχνάμε ότι με αφορμή τις καταγγελίες για τον κ. Αριστοτέλη Παυλίδη> > > > αποκαλύφθηκε ότι υπήρξαν μηνύσεις κατά υπουργών από πολίτες οι> > > > οποίοι δεν προσελήφθησαν στο Δημόσιο! Από την άλλη, ένας υπουργός> > > > υπό τον φόβο των μηνύσεων μπορεί να αποφεύγει να λαμβάνει νόμιμες> > > > αλλά τολμηρές αποφάσεις. Με άλλα λόγια, μια, χωρίς σοβαρή μελέτη> > > > των επιπτώσεων, αλλαγή του νόμου περί ευθύνης υπουργών μπορεί να> > > > δημιουργήσει το εντελώς αντίθετο πρόβλημα: από το ακαταδίωκτο των> > > > υπουργών να περάσουμε στους διαρκώς διωκόμενους υπουργούς με> > > > καταστροφικά αποτελέσματα στην πολιτική διαδικασία.> > > >> > > > Το άλλο ερώτημα είναι: ποια δικαιοσύνη και με ποιο κύρος μπορεί να> > > > ελέγξει τους υπουργούς, όταν η ηγεσία της διορίζεται απʼ αυτούς> > > > τους υπουργούς; Με δεδομένη, μάλιστα, την κατάργηση του> > > > αυτοδιοίκητου των δικαστηρίων (που σημαίνει ότι το μακρύ χέρι της> > > > κυβέρνησης φτάνει μέχρι τους προϊστάμενους) πώς θα κινηθεί> > > > διαδικασία κατά υπουργού αντιπάλου κόμματος χωρίς να δημιουργηθούν> > > > υπόνοιες ότι πρόκειται για πολιτική δίωξη; Δηλαδή, ακόμη και αν> > > > βρούμε λύσεις στα προαναφερθέντα προβλήματα, η παραπομπή υπουργών> > > > στην κοινή δικαιοσύνη προϋποθέτει την ουσιαστική ανεξαρτησία της> > > > δικαιοσύνης από την εκάστοτε κυβέρνηση.> > > >> > > > Είναι δεδομένο ότι ο νόμος περί ευθύνης υπουργών πρέπει να αλλάξει> > > > και το ακαταδίωκτό τους να τελειώσει. Η αλλαγή, όμως, πρέπει να> > > > γίνει με περίσκεψη και αφού ελεγχθούν όλες οι δευτερογενείς> > > > επιπτώσεις της. Δεν πρέπει επʼ ουδενί να επαναληφθεί το «έπος του> > > > ασυμβίβαστου», όταν υπό το βάρος μιας παθογένειας αλλάξαμε το> > > > Σύνταγμα το 2000 για να το ξαναλλάξουμε το 2006.> > > >> > > >> > > >> > > > Dimitris Sioutis (MBA)> > > > 19, Olympias str,> > > > 16561 Glyfada> > > > Athens, Greece> > > > Tel/Fax: + 30 210 96 37 203> > > > MOBILE: + 30 694 55 47 109> > > > Email: Dimitris@Tangara.gr> > > > www.tangara.gr> > > > www.adikiellada.blogspot.com> > >> > >> >>

Δεν υπάρχουν σχόλια: